環保兵團/貓哥出錢出力 自組清潔隊 上山下海 執靚香港

  圖:「執得一袋得一袋,唔好諗咁多,諗得嚟都執多一袋,環境就乾淨咗。」
  圖:「執得一袋得一袋,唔好諗咁多,諗得嚟都執多一袋,環境就乾淨咗。」

  疫情下,當你行上山唞啖氣時,他們卻在山上執得身水身汗。

  不是執金,也不是執寶,他們默默地通山執垃圾。

  「周圍都係垃圾,咁我咪去執囉!」帶隊的「垃圾佬」說。

  他們有個名堂,叫「上山下海執垃圾」團隊。

  他們有個使命:執番靚山頭,執番靚香港。

  他們在網上自發組隊,三四個一組,每星期起碼執三次。

  他們是環保戰士義務執垃圾,已經執了兩年,合共出動超過一千次,收集了逾萬袋垃圾。

  他們的發起人,是個兩年幾前才退休的救護員,以前救人,現在救港。

  人人都叫他做貓哥!

  風災之後……

  群組號召 一周執三次

  冼力求,人稱貓哥,自小熱愛戶外運動。

  「我細細個就周圍玩,曬到黑晒,露營、獨木舟、行山,乜都鍾意玩。前幾年,天鴿吹完香港,嘩,周圍都係垃圾,咁我咪去執囉!」貓哥說的「天鴿」,在二○一七年八月橫掃珠江口,香港掛起十號風球,港、澳和珠海都有風災。

  災後,貓哥和行山友一起上山下海清理垃圾,居然「執上癮」。「我(退休前)做救護員,以前係兩柴,救護車主管。我五十五歲退休,生日前一日就係最後一日上班。退休嗰日,即係我生日,四月二十六日,我就開咗個Facebook,叫人一齊執垃圾。」

  開開心心執 執完抬落山

  執垃圾也不是一件易事,貓哥說,到偏遠地方執,要扒獨木舟入去,用獨木舟載走,「真係,多一隻獨木舟,就可以執多啲垃圾。要人多先至得。」在朋友鼓勵下,他開設Facebook群組「上山下海執垃圾 GoGo Clean Up」,呼籲熱心人加入一齊執。結果,他們組織起一支清潔生力軍。

  每次執垃圾前,大隊可有定下指標?「無呀!大家開開心心執垃圾,你執一個膠樽又係執,執一大包又係執。唔緊要嘅,即係你執走一個樽,環境就少咗一件垃圾,係咪吖?」沒有壓力,沒有指標,貓哥執得暢快。

  目前「上山下海」群組的成員,每周至少三次出動,執靚香港郊野。

  雖說沒有壓力,卻不是沒有困難。「走上山頭野嶺已不容易,垃圾又多又大件又重,執完要帶落山,難上加難!」

  唔係玩玩吓!

  不求回報 不怨垃圾蟲

  二○一八年四月二十六日,是貓哥生日,亦是「上山下海執垃圾GoGo Clean Up」群組誕生的大日子。群組一開,不斷有人加入,現時已有大約四千名成員。群組人多勢眾,管理員亦由貓哥獨力頂住,發展到今日三十人擔當,「起初得我一個帶隊,家陣唔少管理員都能夠帶隊。」貓哥說。

  唯一計算 執了多少袋?

  香港人,什麼都要計算,讀書要「睇成績」,投資要「求回報」,拍拖要「搵筍盤」。貓哥執垃圾兩年幾,從不求回報。

  「好多人好冇公德心,繼續在郊野亂掉垃圾,但係我哋唔會計較呢啲。」

  「要計,不如計下今日執咗幾多袋垃圾仲好!」

  「我以前份工係要睇車,每次都要將數據入Excel,出報告同計數。我而家都要計數呀,每次出隊都影相,計返執咗幾多袋,即係香港郊外少咗幾多袋垃圾。」

  「唔好怪責人丟垃圾,你咁諗,就永遠唔會做,只去怪責人。」

  「我哋執得一袋得一袋,唔好諗咁多,諗得嚟都執多袋,環境就乾淨咗。」

  健碩的貓哥也有大男人細心一面。跟着貓哥帶隊到石澳執垃圾,他建議隊員執簡單的垃圾,例如石縫間的膠水樽等,他自己就處理舊魚網,因為舊魚網通常又大又重,更有很多魚鈎,多得肉眼也難以看到。「啲手指拮到損晒喇,埋返口又再損,真係唔覺意就中,中咗又好痕。」他擔心隊員受傷。

  石澳之外,群組還在華貴海旁、屯門、西貢大頭洲、荃灣城門水塘、龍脊山徑留下足印,實實在在上山下海,執靚香港。

  買定水果 執完好分享

  沒有經費,他們只會用最簡單的工具「開工」,用食物夾夾走石縫中的垃圾,用剪刀和小鋸將魚網「斬件」。「我得退休金,唔係好多,海邊多鹹氣,電動工具好快壞。我哋成日出隊,唔會有錢買。」貓哥雖然夠鐘退了休,但仍未夠六十五歲,去「開工」都要支付全額車費,也是一種負擔。不過他卻不會死慳,每次出動都會買些水果與隊友分享,「錢唔多,都係大家開心吓,有啲水分甜甜哋。」

  救護員出身的冼力求,「我唔想退休後,日日唔知做乜咁,執吓垃圾,起碼其他人嚟玩,影相靚啲,玩得開心啲。」這正是他能夠堅持的動力。

  平平安安收隊

  開枝散葉 一直執下去

  「疫情將我哋打散,都好呀,而家唔止我一個帶隊,周末可以同時分為三、四隊。」「上山下海執垃圾」團隊已逐漸上軌道,參加者愈來愈多,貓哥卻說不想停下來,希望能夠繼續開枝散葉。

  「我希望,當我將來死咗,佢哋都繼續帶隊執垃圾。我實會死,但精神唔好死。」他堅定地說,不似說笑。

  安全第一 不想有人受傷

  團隊目前只以Facebook群組組織,不容易收捐款,有隊友提議申請成為慈善組織。不過,申請做慈善機構就要製備文件,貓哥正與Facebook管理員商量,如何平衡實務工作及兼顧行政工作。

  貓哥又特別注重安全,「我以前做救護嘅,所以一定唔想有人受傷。我成日話,慢慢嚟,要小心,唔好受傷,特別係(小心)啲魚網,有好多魚鈎。」所以,無論是否由他帶隊,他都希望人人平平安安收隊。

  「唔使急呀!你睇吓啲浪,啲垃圾又排住隊到。」這是貓哥執垃圾時,最常掛在口邊的話。

  下次當你郊遊時,讚嘆大自然的美麗時,還要感謝貓哥和隊員,上山下海執靚香港。